14 mei 2021

Het verschil tussen inbound en outbound marketing

De gemiddelde persoon krijgt elke dag 6.000-10.000 reclameboodschappen te zien – bijna het dubbele van het aantal in 2007.

Ja, dat omvat alles, van tv-advertenties en bewegwijzering buitenshuis tot radiospots en digitale advertenties op internet en sociale media. Dat is VEEL concurrentie om de aandacht van uw potentiële klanten. Het is voldoende om B2B-marketeers te vragen: “Hoe bereik ik ooit de mensen met wie ik moet praten?” en “Wat zou ik ooit kunnen zeggen om ze te laten kopen?”

Tegenwoordig zijn er in wezen twee verschillende strategieën die marketeers gebruiken om de potentiële klanten te bereiken die ze nodig hebben: inbound marketing en outbound (of “traditionele”) marketing. Laten we eens kijken naar de essentiële verschillen tussen de twee.

Wat is outbound marketing precies?


Outbound marketing, ook wel “onderbreking” of “push” -marketing genoemd, maakt gebruik van tactieken die een boodschap overbrengen aan een groot aantal mensen in een poging om iets te verkopen. Print / tv / radio-advertenties, cold calling, direct mail, massa-e-mails en andere methoden zijn gericht op een groot publiek (van wie de meesten misschien niet eens op zoek zijn naar het product van de marketeer). Het is een eenrichtingsgesprek dat zich doorgaans richt op het product en de redenen waarom het publiek het zou moeten kopen.

Nadelen van outbound marketing


Het grote probleem met traditionele marketing is dat de boodschap heel algemeen moet zijn om geschikt te zijn voor het grootste aantal mensen. Met andere woorden, met traditionele marketingtactieken is het onmogelijk om relevant te zijn voor een verscheidenheid aan specifieke behoeften en uitdagingen. Dat is dus een van de grote redenen om met inboud marketing aan de slag te gaan, omdat je daar echt zeker van je zaak bent. Je bent daar relevant, omdat mensen al ergens specifiek op zoek naar zijn.